Kundtjänst & Kontakt

Vanliga Frågor

FRÅGA: Har ni skickat min order? När kommer min order skickas?

Du får både ett epostmeddelande och ett sms när vi skickar din order. Har du inte fått något av dessa så har vi med största sannolikhet inte skickat din order.
På vardagar jobbar vi hårt för att skicka din order inom 24 timmar från att du har lagt den, förutsatt att alla produkter i din order finns i lager.

 

FRÅGA: Jag har ångrat min order som inte är skickad ännu. Kan jag avbryta den?

Ja det kan du göra sålänge som vi inte har packat eller skickat din order. En länk finns i din orderbekräftelse till en sida där du kan avbryta din order. Alternativt kan du kontakta oss.

 

FRÅGA: Jag har inte mottagit ordern ännu. Var är den?

SVAR: Det kan finnas många orsaker varför du inte har mottagit den ännu.

  1. Det vanligaste vid det här fallet är att ordern faktiskt har kommit fram till ditt postombud, men att du inte har mottagit aviseringen från PostNord. Kanske råkade du skriva fel mobilnummer eller så låg ett gammalt kvar i systemet. Har du kvar din orderbekräftelse, kolla i den vilket mobilnummer som låg i din order. Är det fel? Ibland sker även något tekniskt fel hos PostNord vilket gör att de aldrig skickar ut någon avi eller påminnelse till dig. Kontakta oss så kan vi se om din order är framme och ge dig försändelsenumret så att du kan hämta ut försändelsen.
  2. Är du säker på att vi har skickat din order? Om en eller flera produkter inte fanns i lager så väntar vi alltid med att skicka tills att allt finns i lager. Denna info ska framgå vid ordertillfället.
  3. Vi har skickat den men en ovanligt lång försening från PostNord har uppstått. 6 veckor är den längsta försening vi har hört talas om.
  4. Den är helt försvunnen i leveransen. Det sker ungefär 1 på 500 gånger och det är aldrig kul när det sker. Du behöver inte drabbas, utan vi ersätter antingen din betalning eller skickar ordern på nytt. Om du inte mottagit din order 4 veckor efter att vi har skickat den, kontakta oss så löser vi det.

 

FRÅGA: Jag har en fråga om min faktura eller om avbetalning/delbetalning.

SVAR: Det är bäst om du i första hand tar kontakt med vår betalpartner Klarna om fakturafrågor. Du kan nå Klarna på 08-120 120 10 eller info@klarna.com

 

FRÅGA: Hur gör jag en retur?

SVAR: Läs på vår sida om returer. Får du inte helt svar på din fråga där får du gärna kontakta oss.

 

FRÅGA: Jag har råkat ta bort mejlet med fakturan. Hur får jag tag i fakturan?

SVAR: Du kommer enklast själv åt din faktura via Klarnas "Mitt Klarna" på https://my.klarna.com/se/sv/login. Alternativt kan du kontakta Klarna så skickar de fakturan till dig. Tel: 08 120 120 10

 

FRÅGA: Jag har inte fått min faktura ännu. Kan ni skicka den till mig?

Fakturan skickas vanligtvis till din emailadress i samma stund som vi skickar din order.

Om du inte har fått fakturan till din epost kommer du enkelt åt din faktura via Klarnas "Mitt Klarna" på https://my.klarna.com/se/sv/login. Alternativt kan du kontakta Klarna så skickar de fakturan till dig. Tel: 08 120 120 10

Har vi skickat ordern utan att du fått fakturan till din email så kan det bero på flera saker. De vanligaste orsakerna är följande:

  1. Den har hamnat i skräpposten, så ta en titt där.
  2. Hotmail, Live, Outlook och vissa andra emailleverantörer blockerar ibland emailet med fakturan helt och hållet. Vi har möjlighet att skicka fakturan till en annan emailadress om du kontaktar oss.
  3. Har du angett rätt emailadress när du beställde? Har du inte heller fått orderbekräftelse eller andra orderuppdateringar från oss kanske du råkade skriva fel?
  4. Vi kanske inte har skickat din order ännu. Är du osäker så kontakta oss gärna.

 

FRÅGA: Är produkterna som ni säljer äkta / original?

Vi säljer endast äkta produkter som är utlåtna för den Europeiska marknaden.

 

FRÅGA: Hur kommer det sig att ni kan sälja NeoStrata över nätet när endast hudläkare får sälja NeoStrata? Är det äkta NeoStrata?

SVAR: Det är inte riktigt sant att NeoStrata endast får säljas av hudläkare. Det är den Svenska distributören av NeoStrata som har valt att endast sälja produkterna genom hudläkare, men det finns ca 40 officiella distributörer av NeoStrata i Europa.

Produkterna är klassade som kosmetika och inte läkemedel, så det finns ingen lag som hindrar oss från att sälja NeoStrata över internet. I stora delar av Europa säljs nämligen NeoStrata fritt på internet.

Tack vare den fria handeln mellan länderna i EU kan vi köpa in NeoStrata från andra distributörer än den Svenska och sälja vidare över nätet. Det vi gör är alltså helt lagligt och produkterna är självklart äkta.

 

FRÅGA: Pumpen fungerar inte på hudkrämen / parfymen. Vad ska jag göra?

SVAR: Har vi tur så har din produkt bara ett lätt fel med pumpen som du kan fixa själv. Följ dessa instruktioner och se om den kommer igång.

Parfymer:

  1. Håll ett finger mot sprayhålet där parfymen sprutar ut.
  2. Samtidigt som du håller fingret mot sprayhålet, tryck på pumpen 15 ggr.
  3. Ta bort fingret från sprayhålet och tryck på pumpen 15 ggr igen.
  4. Vänta 10 minuter och testa om pumpen fungerar som vanligt.

Hudkrämer:

De flesta hudkrämer sugs inte upp genom en slang likt parfymer, utan genom ett "vakuumtryck". Du förvärrar ofta situationen om du skruvar upp flaskan för att se om det finns någon slang där.
1. Tryck väldigt många gånger på pumpen. Det är inte ovanligt att det kan krävas 50-100 tryck. Efter väldigt många tryck börjar den fungera igen.

Om instruktionerna ovan inte skulle fungera, kontakta oss om du vill reklamera produkten.

 

Kontakt

För fakturafrågor se Klarnas frågor och svar eller ring Klarna på: 08-120 120 10.

Ha alltid ditt ordernummer redo när du kontaktar oss om du har ett. Om du e-postar skriv ditt ordernummer.

För andra frågor kontakta oss på e-post:
Klicka här för Kontaktformulär

Vi gör vårt bästa för att svara på e-post inom 24 timmar under arbetsdagar, men svarar ofta på helger också.