Lägg till varor för 650 SEK för att få gratis frakt
Din varukorg är tom!
Lägg till varor för 650 SEK för att få gratis frakt
Din varukorg är tom!
Mitt konto
Du behöver inget konto för att handla, men om du vill så kan du Skapa ett konto eller Logga in
L'Oréal Paris är ett välkänt skönhetsföretag som kombinerar den senaste teknologin med den bästa kvalitéten för att ge sina kunder den ultimata lyxen. L'Oréal Paris är ett globalt skönhetsmärke med många internationellt välrenommerade produkter. L'Oréal Paris har signatur-mottot "Because You're Worth It" och kunderna känner direkt när de tänker på L'Oréal Paris att de värda att unna sig L'Oréal Paris produkter.
Mottot "Because You're Worth It" är en legendarisk fras som har följt med L'Oréal Paris reklamkampanjer sedan starten av L'Oréal Paris. Detta motto representerar essensen av L'Oréal Paris som ett skönhetsvarumärke och deras strävan efter att hjälpa varje kvinna att omfamna sin unika skönhet och se sitt egenvärde.
L'Oréal Paris är världens största skönhetsmärke och de ägnar sig mycket åt teknologi, forskning och innovation för att kunna presentera revolutionerande skönhetsprodukter för män, kvinnor och barn i alla åldrar och etniciteter.
L'Oréal Paris fokuserar på fyra stora kategorier av skönhetsprodukter; färgbehandlingar för hår, kosmetika, hårvård och hudvård. De välkända märkena för hårfärgning som Superior Preference® och Excellence and Couleur Experte® är L'Oréal Paris märken. L'Oréal Paris har även märkena EverPure, EverStrong, EverSleek, EverCreme och EverStyle som är hårstylingprodukter. Gällande hudvård är de kända märkena Revitalift®, Youth Code, Age Perfect®, Men’s Expert och Sublime Sun också L'Oréal Paris märken. Avseende kosmetika har L'Oréal Paris, bland andra, välkända märken som L'Oréal Paris Cosmetics, Colour Riche®, True Match™, Studio Secrets™, Voluminous®, Double Extend® och Telescopic®.
L'Oréal Paris är ursprungligen ett franskt företag. Det är världens största kosmetikföretag. Historien börjar år 1909 när Eugène Paul Louis Schueller, en fransk kemist, utvecklade en hårfärg som heter Auréale. Herr Schueller utvecklade och tillverkade sina egna produkter som han sedan sålde till frisörer och frisörsalonger i Paris. År 1919 registrerade herr Schueller sitt företag och företagets fokus låg på forskning och innovation när det gäller skönhetsprodukter. Det var detta företag som sedan skulle bli L'Oréal Paris.
År 1920 anställdes tre kemister och till år 1950 hade företaget vuxit avsevärt till över 100 anställda. År 1984 hade företaget 1 000 anställda och idag finns det över 20 000 som arbetar med L'Oréal Paris.
L'Oréal Paris fick sin start när det gäller hårfärger men ganska snart växte företaget till att även ägna sig åt andra skönhetsprodukter. Idag har L'Oréal Paris över 500 märken och tusentals individuella produkter i alla segment av skönhetsindustrin såsom hårfärg, hårvård, hårpermanent, hårstyling, kroppsvård, hudvård, smink, kosmetika och dofter. L'Oréal Paris produkter distribueras genom allt från frisörsalonger till shoppingcenter och apotek.
Genom åren har L'Oréal Paris gjort flera uppköp av andra företag för att bredda sina fokusområden samt för att växa. Det kan exempelvis nämnas att år 2006 köpte L'Oréal Paris The Body Shop.
L'Oréal Paris har sex stycken forsknings- och utvecklingscenter världen över; två i Frankrike, ett i USA, ett i Japan, ett i Kina och ett i Indien. I dessa forsknings- och utvecklingscenter har L'Oréal Paris åstadkommit mycket, bland annat har de skapat Episkin som är en rekonstruerad hudmodell som L'Oréal Paris kan testa sina produkter på eftersom de är emot djurförsök. Episkin kan även produceras i flera olika typer samt färger vilket gör att det verkligen liknar vanlig hud och testningen av L'Oréal Paris produkter får bättre och mer tillförlitliga resultat. L'Oréal Paris ägnar sig även åt 3D utskrifter av mänsklig hud och har ett samarbete med bioprint-företaget Organovo.
"Because You're Worth It", "Because I'm Worth It". Dessa ord har visat sig vara tidlösa och de har blivit det L'Oréal Paris står för. Mottot formulerades år 1973 när det var tider av social revolution och feminism. Det var den unga kvinnan Ilon Specht som, när hon endast var 23 år gammal, formulerade denna signaturfras. Budskapet var att det ska handla om kvinnans självförtroende, hennes val och hennes stil.
Över tiden så har "Because I'm Worth It" blivit en social konstruktion eftersom 80 % av alla kvinnor känner till och svarar positivt på denna välkända fras. Denna fras har verkligen en kraftfull känsla och det som gör den verkligen vacker är att den genomsyrar varje steg L'Oréal Paris tar när det gäller filantropi, sina produkter och deras hyllning av kvinnor världen över.