Lägg till varor för 650 SEK för att få gratis frakt
Din varukorg är tom!
Lägg till varor för 650 SEK för att få gratis frakt
Din varukorg är tom!
Mitt konto
Du behöver inget konto för att handla, men om du vill så kan du Skapa ett konto eller Logga in
När Dermalogicas produkter appliceras på din hy så omdefinieras din huds hälsotillstånd totalt. Dermalogica är ett väldigt populärt varumärke bland både professionella användare samt konsumenter över hela världen.
Dermalogica startades år 1986 och idag finns det ungefär 100 000 hudterapeuter över hela världen som arbetar med Dermalogicas produkter. Dermalogica finns i över 80 länder och har fram tills år 2017 fått 324 utmärkelser
Visserligen börjar Dermalogicas historia år 1986 men redan tidigare skedde viktiga händelser som var av betydelse för hudvårdsbranschen. Förändringen i branschen började år 1983 i Los Angeles då Jane Wurwand, en brittisk hudterapeut som inte var så bevandrad i den amerikanska "estetiska" branschen, insåg att utbildning avseende hud- och kroppsbehandlingar praktiskt taget inte existerade i USA. Jane Wurwand hade både gedigen samt omfattande utbildning och seriös praktisk kunskap avseende hudvård medan studenterna i USA blev auktoriserade trots att de inte hade tillräcklig kunskap. Dessutom så var de heller inte respekterade i branschen.
Jane Wurwand kände att hon ville göra förändring och startade därför en utbildning i Marina Del Rey, Kalifornien, med namnet "The International Dermal Institute (IDI)", vilket översatt blir "Det internationella dermala institutet". Hon bjöd in auktoriserade hudterapeuter så att de kunde komma igång med ytterligare studier (såsom forskarstudier och dylikt) för att på så sätt göra hudvårdsterapeuterna mer attraktiva på arbetsmarknaden. Idag anses IDI vara den internationella "guldstandarden" för vidareutbildning avseende hud- och kroppsvård. IDI finns numera på 37 ställen världen över.
Medan Jane Wurwand utbildade hudvårdsterapeuter vid IDI så insåg hon att det inte fanns någon hudvårdsprodukt som tilltalade henne riktigt. De befintliga hudvårdsproduktionerna fokuserade på "skönhet" istället för "hälsa". Eftersom hudens hälsotillstånd var en hjärtefråga för Jane Wurwand så bestämde hon sig för att utveckla sitt eget hudvårdsmärke. Således startades Dermalogica år 1986. Målet var att skapa hudvårdsprodukter som inte innehåller några skadliga ämnen (såsom lanolin, SD-alkohol, mineraloljor, artificiella färger och artificiella dofter) som kan orsaka irritation på huden. Sådana naturliga hudvårdsprodukter skulle förbättra hudens hälsa avsevärt. Dermalogicas produkter kommer ge dig verkliga resultat och förbättra din huds hälsa. Tack vare att produkterna är helt naturliga så framkallar de inga pormaskar (produkterna är icke-komedogena).
Dermalogicas vision är inte att förknippa sina produkter med ord som "vacker", "bortskämd" eller "lyxig". Dermalogicas mål är att låta din hud ta sin hälsa till nya nivåer med hjälp av Dermalogicas produkter. Även om Dermalogica produkternas förpackningar inte är piffiga eller jättefärgglada så kan du vara säker på att ingredienserna i Dermalogicas hudvårdsprodukter fungerar och att din hud kommer tacka dig. Dermalogica vågar lovar detta eftersom det utförs hudvårdsbehandlingar med Dermalogicas produkter varje dag över hela världen och de vet behandlingarna ger positiva resultat.
När det gäller socialt ansvarstagande och engagemang så grundade Dermalogica år 1999 en stiftelse (The Dermalogica Foundation) vars mål är att investera i samhällsorganisationer som arbetar för att förbättra livet för kvinnor och barn. 2011 grundades Dermalogicia Foundation's Financial Independence Through Entrepreneurship ("FITE") vars vision är att förse kvinnliga entreprenörer i utvecklingsländer med lån så att de kan driva sina verksamheter. Sedan 2011 har FITE hjälpt över 36 000 kvinnor i 68 länder.
Dermalogicas produkter utvecklas och tillverkas i södra Kalifornien i USA. Genom att tillverkningsplatserna finns nära Dermalogicas huvudkontor så kan Dermalogica tillse och kontrollera att produkter håller enastående kvalité samtidigt som man stödjer den lokala ekonomin.
När det gäller resultat vid behandling med Dermalogicas produkter så ser många att huden förbättras redan efter första användning. De flesta säger att de känner direkt att huden känns annorlunda på så vis att den känns ren, jämn, återfuktad och hälsosam. De vars hud har mer långsiktiga behov av behandling (exempelvis behandling mot hudens åldrande, akne eller hyperpigmentering orsakad av hormonella fluktuationer eller solskador) kan naturligtvis inte se resultat omedelbart men även de säger att huden "känns" bättre.
De långsiktiga fördelarna med att använda Dermalogicas produkter är att huden blir mer hälsosam. Dermalogicas produkter innehåller ingredienser som hjälper till att hålla huden på sin optimala nivå när det gäller hälsa och ger inte bara kosmetiska och estetiska resultat. Givetvis är det så att en hälsosam hud ser bättre ut också, varför du får estetiska resultat "på köpet" när du använder Dermalogicas produkter.
Dermalogica har följande 7 produktlinjer.
Dermalogicas produkter är inte testade på djur. Ingredienserna i produkterna innefattar heller inte komponenter som kommer från djur. Dermalogica är emot djurförsök, har aldrig och kommer aldrig bedriva djurförsök vid framtagning av sina produkter.